tirsdag 23. november 2010

Uke 45 og 46

Disse to ukene har jeg jobbet med denne:






Dette er en friksjonstester som brukes til å måle friksjonen på veien. Den vil bli hengt bakpå en bil, og det vil være hjul på begge navene. Disse to hjulene er koblet sammen ved hjelp av et kjede, og som man ser på bildet så er det forskjellig størrelse på de to drevene. Når begge hjula da er i bakken under fart, vil det ene gå
rundt og det andre vil bare skrense. Ved hjelp av en føler på kjedet kan man måle frikjsonen i underlaget. Det var sånn jeg forsto det, enkelt forklart.

Dette er en prototype, så den trengte noen forandringer. Det jeg har gjort er: Demontering/Montering x2, Frest to avstivningsstag og dreid ned diameteren på alle hylser i foringer, for at de skal gli lettere.


Avstivningsstag/travers (Ser den såvidt mellom der)



Stanga kræsjer i kroppen.



Jeg freste denne delen, Laimus sveisa den på, og jeg kutta vekk det som tidligere hadde krasja i sylinderstanga.


Har også holdt på med litt demontering av sylindre, og honing/padding av sylindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar